onsdag 29 december 2010

Tips för problemhud

Jag tänkte tipsa om en fantastisk hudvårdsserie som verkligen gjorde underverk på min hud .
Jag har länge haft problemhud och har provat allt . Men så hittade jag rosenserien och min hy blev genast mycket bättre !

Varför ?

Jo , för att rosenseriens produkter är fri från mineraloljor och andra skadliga kemikalier , innehåller endast naturliga ingredienser är fri från alkohol och för er som gillar djur kan jag också meddela att rosenserien aldrig testats på djur .

Fri från mineraloljor .

Mineralolja är en av de vanligast förekommande ingredienserna i dagens alltmer massproducerade hudvårdsprodukter, trots att den rubbar hudens naturliga återfuktning. Mineraloljan täpper igen mellan 40-60 % av hudens porer.

Mineralolja lägger sig som en tunn plasthinna på huden. Huden sluter sig och stängs, därför hindras svettavsöndringen och hudens egen fettproduktion. Det lömska är att det känns bra för stunden. Andra användningsområden för mineralolja är till bilmotorer och som symaskinsolja.
 Källa : google .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar