onsdag 29 december 2010

Aussie

" There's more to life than hair but it's a good place to start " står det bakom på flaskan . Enligt mig så stämmer det faktist . Jag färgar mitt hår säkert 1 gång i månaden eller 1 gång varannan månad antingen mörkare/ljusare eller bara fixar utväxten och lägger lite slingor ( på somrarna får det dock oftast vara lite mer ifred ) . Före jag började använda aussie så använde jag vanliga märken som Gliss och Elvital . Men jag läste på en hårblogg att dom billiga shampona ( ex . åvannämnda ) innehåller skadliga silikoner . Så jag beslöt mig för att sluta använda billiga shampon och istället satsa lite mera pengar på dyrare shampon istället . Så då köpte jag BCs shampoo och balsam för färgat hår men det funkade inte på mitt hår utan mitt hår blev bara skarpt och strävt av det . Så då köpte jag aussie ( ungefär 10 euro per flaska ) shampoo för färgat hår . Och det var verkligen ett bra köp ! Bara schampot gör att håret redan börjar kännas lent och mjukt . Och sen när man lägger i balsamet blir det jättemjukt . Det var en som jobbade på kicks som sa att man kan använda aussie deep treatment ( motsvarande hårinpackning ) istället för balsamet om man har slitet hår , och det gör jag . Jag rekommenderar verkligen aussie , det är super ! Dessutom doftar det ljuvligt .

Balsam , hårinpackning , shampoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar