onsdag 29 december 2010

Boktips : sanna historier

Jag läser mest bara böcker som är sanna historier . Klart att jag har läst twilight och lite sånt men jag är inte så mycket för övernaturliga saker som vampyrer varulvar , drakar och liknande . Mina "exempelböcker" som jag visar här är verkligen riktigt hemska böcker och är inget för personer som inte klarar av att läsa om barnmisshandel våldtäkt osv . Nu har jag varnat er : här är böckerna .

SÅLD

”Jag såg in i Oxanas ögon och kände igen skräcken. Skräcken som gör människan till en slav. Som dödar alla andra känslor utom en. Viljan att slippa plågas och överleva. Att överleva i hopp om att smärtan och förnedringen kanske snart ska gå över. Det hoppades jag på. Jag visste att för eller senare skulle mitt lidande få slut. Det kunde inte fortsätta i evighet. Någon gång skulle det ta slut. På ett eller annat sätt.” Detta citat kommer ur boken och jag tycker det avspeglar precis rätt stämning och känsla.
Kopierat från google .



SÄG DET INTE TILL NÅGON


Boken handlar om Kathy som är bokens huvudfigur.  Hon blev grymt misshandlad av sin far. Han skickade henne senare iväg på en resa när hon var åtta år gammal och fick henne hoppas och tro att hon skulle till sina drömmars ställe "till kusten" när hon själva verket skickades till en uppfostringsanstalt. Där grymma nunnor gjorde allt för att förpesta deras tillvaro med en massa hårt arbete. När dom inte lydde det dom blev tillsagda misshandlades dom så hårt att dom blev helt pryglade . 
kopierat från google .



POJKEN SOM KALLADES DET


Handlar om ett barns kamp för att överleva mot alla odds.
När Dave Pelzer vid tolv års ålder omhändertogs av myndigheterna uppdagades en skakande historia. Sedan fyra års ålder hade han vanvårdats och systematiskt misshandlats av sin psykiskt sjuka mor. Dave isolerades successivt från sin pappa och sina bröder. Han behandlades sämre än en hund och många gånger önskade han att han skulle få dö.Idag är Dave vuxen. Med beundransvärt mod lyckades han inte bara överleva sin fasansfulla barndom utan också skapa sig ett tryggt och meningsfullt liv. Det här är hans egen berättelse.
Kopierat från google .



INSPÄRRAD

Efter att ha tillbringat sin barndom i diverse hem, skickades hon till Kendall House i Kent. Det var innanför dessa fängelsemurar som hennes mardröm började. Inom tjugofyra timmar blev Teresa utsatt för den ökända inspärrningsmetoden, under vilken hon blev injicerad med farligt höga doser av sinnesförändrande droger och isolerad i kvarsittningsrummet om hon kämpade emot. Det var inte långt efter detta som det sexuella utnyttjandet tog sin början.
Kopierat från google .






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar